joi, 3 iunie 2010

Efectul yo-yo-unul din efectele negative ale dietelor

Efectul yo-yo-unul din efectele negative ale dietelor


Cu totii vrem sa aratam bine , sa fim sanatosi si frumosi, dar putini sunt cei care fac cu adevarat ceva bine in acest sens. Este vorba in primul rand de curele de slabire la care am apelat macar o data fiecare dintre noi, si probabil o vom mai face cand se apropie vreun eveniment sau in pragul verii si mergem la plaja..


Aceste “ scheme rapide” functioneaza oarecum, intradevar se poate slabi deoare orice dieta se bazeaza pe schimbarea unor obiceuri alimentare, din punct de vedere calitativ sau cantitativ..


Dar marele si principalul dezavantaj este ca la sfarsitul perioadei de cura, kilogramele pierdute se castiga inapoi, uneori chiar si in plus datorita supunerii organismului la un regim foarte strict pentru a pierde multe kilograme intr-un timp foarte scurt.
Dupa supunerea organismului in mod repetat la astfel de cure de slabire se slabeste, la sfarsitul curei apare ingrasarea si tot asa. Acesta este efectul yo-yo. Dupa mai multe repetari organismul nici nu mai raspunde adica nu mai pierde kilogramele la fel ca prima data cand s-a tinut cura, deoarece retine mai multa grasime decat in mod normal.
Acest lucru produce mari dezechilibre in organism care pot duce la unele urmari definitive cum ar fi dereglari metabolice, scade capacitatea de concentrare si de efort, dereglari la nivel psihic si emotioal. Chiar daca vi se pare mai simplu sa “faceti foamea” sau sa va indopati cu supa de varza ori de cate ori cantarul nu arata o cifra multumitoare ganditi-va si la sanatatea dumneavoastra inainte de a recurge la aceste metode..


Cum putem reduce aparitia efectului yo-yo?


Asa cum nimeni nu s-a ingrasat brusc de exemplu cu 10 kg in 2 saptamani , la fel este valabil si pentru slabit, e cam greu sa slabesti 10 kg in 2 saptamani..
De aceea inainte de a incepe acest lucru trebuie sa fim realisti si obiectivi ,sa avem in vedere o durata mai mare de timp si rabdare. Asa cum am avut “rabdare” pentru ingrasare, cred ca tot asa este nevoie si pentru slabire. O pierdere in greutate treptata, de 1-2 kg pe saptamana este cea mai recomandata si cea mai durabila in timp..


Principalele obiective sunt slabirea in mod sanatos si mentinerea greutatii dupa pierderea numarului de kg dorit. Pentru asta este nevoie de implementarea unui stil de viata sanatos care sa cuprinda o alimentatie sanatoasa si echilibrata, de altfel inca o greseala este faptul ca se apeleaza la tot felul de diete fara a se apela la sfatul unui nutritionist sau medic, si nu in ultimul rand miscarea, sportul .

luni, 24 mai 2010

De ce ar trebui sa ne pese de nutritie?

De ce ar trebui sa ne pese de nutritie?.



Este bine cunoscut faptul ca efectele unei alimentatii nepotrivite sunt numeroase si de importanta majora, mai ales daca esti prea gras/slab sau bolnav. Aparitia uneia/mai multor din manifestarile de mai jos, sunt ca rezultat al alimentatiei incorecte:.


- Imbolnaviri mai dese.


- Scaderea imunitatii.


- Apatie.


- Oboseala.


- Probleme digestive.


- Fara energie.


- Stare psihica nu prea buna.


- Depresia.


- Anxietatea.


- Productivitate scazuta si multe altele..


O problema importanta a multora este faptul ca vor sa slabeasca rapid si sa se simta ca o persoana noua imediat. Ei bine, asa cum ingrasarea nu a intervenit rapid, nu s-a ingrasat nimeni cu 10 kg in 2 saptamani, la fel nici nu poti slabi imediat 10 kg in 2 saptamani, si sa te simti bine merci si sanatos! Cei care totusi recurg la aceasta metoda au grave carente si dezechilibre in organismul lor si pun kilogramele inapoi cel putin cat au dat jos.


RETINETI: NU vorbesc de dieta, ci de adoptarea unui stil de viata. It's a life style!.


Orice dieta care propune slabire rapida sunt capcane in care oricine poate cadea usor. In plus este la o adica usor sa slabim prin diferite metode mai sanatoase sau nu, dar greul incepe cu mentinerea greutatii. Acesta este marele minus al oricarei diete, se termina, expira, nu poate fi tinuta o durata nedeterminata, iar atunci cand dieta s-a incheiat si se revine la programul “normal” de alimentatie, s-a terminat si cu slabitul si cu sanatatea buna.


RETINETI: Trebuie sa mentinem greutatea dupa slabire. Spune NU dietei, dar spune DA unui nou stil de viata. Este un stil de viata, care poate fi adoptat de oricine isi doreste acest lucru. Sa se ofere organismului hrana potrivita si necesara pentru o buna functionare, pentru sanatate si energie.


RETINETI: Organismul nu trebuie fortat; iar prin diete cam asta se intampla.


Cu totii ne dorim ca organismul nostru sa beneficieze de ce-i mai bun, adica de cele ce urmeaza, si pe deasupra:.


- Echilibrarea functiilor organismului si a psihicului.


- Scaderea in greutate si a stratului de grasime.


- Cresterea energiei.


- Reducerea riscului de imbolnavire.


- Un somn linistit.


- Frumusete a formelor corpului.


- Cresterea increderii in sine.


- O piele mai tanara.


- Scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale.


- Importanta rezolvare a problemei stressului.


- Scaderea poftei de mancare.


- Mai multa forta si vigoare.


- Imbunatatirea propriei imagini ca aspect exterior.


- Atitudine pozitiva..

Trup, Minte ,Spirit/Atitudine pozitiva

Trup Minte Spirit/Atitudine pozitiva

Cresterea calitatii vietii inseamna adoptarea unui nou stil de viata, care incepe cu alimentatia si continua sau se imbina cu celelalte elemente: sport, relaxare, feng shui. Toate acestea duc la starea de wellness.

Obiective

Explorarea modului de schimbare a stilului de viata. Schimbarile monitorizate de specialisti.

Componente: elementele care imbunatatesc succesul si punerea lor in practica. .

Ce este (starea de) wellness?.

- Sa te simti bine.


- Sa fii psihic activ.


- Sa mananci corect.


- Sa fii fericit.


- Sa te odihnesti si sa te relaxezi.


Accentul e pus pe preventie mai mult decat pe tratare, fiind proactiv (actionand din timp pentru a preveni bolile si minimalizand complicatiile), nu doar reactiv (apeland la ajutor medical dupa ce boala s-a produs). Ce putem face pentru avea o stare de sanatate mai buna a organismului, pentru a ne simti bine in pielea noastra si pentru o stare mentala buna? Oamenii sunt motivati spre schimbare datorita experientei de viata, beneficiilor care pot fi aduse, invatarii modului in care sa se actioneze si suportului oferit. In primul rand trebuie sa incepem cu managementul alimentatiei si corectarea obiceiurilor alimentare..





Pe scurt: Serviti 3 mese principale, care sa contina echiibrat toate cele 4 grupe principale de alimente: carne si peste, produse lactate, cereale, legume si fructe.


Beti lichide 2 l sau 7-8 pahare zilnic de: apa, ceaiuri, cafea, infuzii de fructe, sucuri naturale (fara zahar adaugat), sucuri light.


Satisfaceti-va un moment de placere zilnic si o gustare speciala o data pe saptamana cu alimente care va plac, dar sunt contraindicate.


Atentie la alimentele concentrate in grasimi, snacks-uri, dulciuri, alcool. Acestea vor fi incadrate in categoria speciale, de mai sus.


Faceti miscare de orice fel, fiti activi, mergeti pe jos zilnic sau mergeti la o sala de sport de 2-3 ori pe saptamana.